فرش آرمان

فرش ماشینی کاشان

فرش آرمان

فرش ماشینی کاشان

پاک کردن لکه های فرش

دراین مقاله که ادامه مقاله لکه بری فرش است نکته هایی را برای پاک کردن لکه های فرش خواهیم گفت به طور کلی باید بدانیم که لکه فرش نباید بیشتر از یک تا دو روز روی فرش باقی بماند چرا که لکه ثابت می شود و پاک کردنش بسیار مشکل است. پس بهتر است هر چه زودتر برای پاک کردن لکه های فرش اقدام کنیم.

پاک کردن لکه های فرش

ادویه: برای پاک کردن این لکه آب لیمو را با کمی آب مخلوط کرده دستمال سفید تمیزی را به این مخلوط آغشته می کنیم و روی لکه فرش می کشیم و در آخر فرش را خشک می کنیم

لکه شمع: برای پاک کردن لکه های فرش مثل لکه شمع ابتدا باید به وسیله ای مثل چاقو شمع یا همان پارافین سخت شده را از روی فرش ماشینی یا فرش دستبافت برداریم بعد از آن کاغذ روغنی یا دستمال سفید رنگ حوله ای را تا می کنیم روی لکه ایجاد شده قرار می دهیم اتو را روشن می کنیم کمی که گرم شد روی کاغذ یا پارچه سفید رنگ حرکت می دهیم. گرمای بوجود آمده توسط اتو پارافین روی فرش را که باعث لک شده جذب پارچه می کند و این باعث از بین رفتن لک روی فرش می شود.

لکه کاکائو، چسب و بستنی: اولین کار این است که تا جایی که امکان دارد کاکائو ، بستنی یا چسب را از روی فرش ماشینی یا فرش دستبافت برداریم. یک قاشق غذا خوری مایع ضرفشویی را در دو لیوان آب حل می کنیم محلول را روی لکه مورد نظر قرار می دهیم اما لکه را به هیچ وجه مالش نمی دهیم فقط به آرامی به صورتی که در حال برداشتن لکه هستیم آنرا تمیز می کنیم. در واقع چندین بار با محلول لکه را از روی فرش ماشینی خود برمی داریم. با تکرار این کار لکه کاملا از بین می رود و در آخر محل لکه را با پارچه مرطوب تمیز می کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.