فرش آرمان

فرش ماشینی کاشان

فرش آرمان

فرش ماشینی کاشان

لکه بری فرش

بسیاری از خانم های خانه دار و کسانی که با کارهای خانه دست و پنجه نوم می کنند لک افتادن فرش و لکه بری فرش یکی از دغدغه های زندگی و ذهنشان می باشد. در این مقاله سعی داریم تا نحوه صحیح تمیز کردن فرش ماشینی و روش تمیز کردن انواع لکه ها را از روی فرش را به شما عزیزان ارائه دهیم.

ابتدا باید بدانیم که برای لکه بری فرش پیش از هر کاری فرش را باید جارو بزنیم و هر گونه گرد و غبار را از روی فرش تمیز کنیم.

برای تمیز کردن لبه های فرش ماشینی می توانیم از برس دستی استفاده کنیم. ابتدا با برس دستی گردو غبار را پاک کنیم و بعد جارو برقی بکشیم. گاهی به دلیل کثیف بودن زیاد لبه فرش می توانیم پودر لباسشویی را با آب مخلوط کنیم و با یک فرچه، آرام به لبه فرش بکشیم تا تمیز شود؛ البته بعد از تمیز کردن باید حتما رطوبت فرش را با دستمال خشک بگیریم و زمانی که فرش را پهن می کنیم زیر آن کاغذ خشک بیندازیم تا رطوبت فرش باعث پوسیدگی آن نشود.

برای تمیز کردن فرش دو شوینده که قلیایی کمتری دارند مثل شامپو فرش و صابون لباسشویی از بقیه شوینده ها بهتر هستند. اگر حدود یک قاشق غذا خوری نمک را در دو لیتر آب حل کنیم می توانیم از این محلول به جای شامپو فرش استفاده کنیم. طریقه استفاده بدین صورت است که یک پارچه را که آب زیاد جدب نمیکند داخل محلول می زنیم و به فرش میکشیم باید دقت کنیم که کله را پخش نکنیم و در آخر رطوبت فرش را می گیریم.(نمک باید کاملا در آب حل شده باشد و کمی کف کند)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.