فرش آرمان

فرش ماشینی کاشان

فرش آرمان

فرش ماشینی کاشان

انتخاب فرش مناسب

در دکوراسیون خانه انتخاب فرش مناسب همیشه حرف اول را می زند. البته انتخاب فرش مناسب منحصر به نقش و طرح آن نیست بلکه باید بدانیم فرش را کجا پهن کنیم و چگونه ار آن استفاده کنیم.

بریا پهن کردن فرش چند روش وجود دارد:

روش اول: فرش را به صورتی پهن می کنیم که پایه های جلوی مبل روی فرش قرار گیرد این کار از سرخوردن فرش نیز جلو گیری می کند و شلوغی بیشتری به فضا می دهد.

روش دوم: اینکه هر چهار پایه مبل روی فرش باشد. با این کار می توانیم فضا را پرتر نشان دهیم. مکان های خلوت را با چنین چیدمانی شلوغ نمایش می دهیم.

روش سوم: در این روش هیچ کدام از پایه های مبل فرش قرار نمی گیرد با این کار فضا شکیل تر می شود و فرش ما بیشتر خودنمایی می کند.

روش چهارم: معمولا عادت داریم فرش را طوری پهن کنیم که حدود 40 ال 45 سانتی متر تا دیوار فاصله داشته باشد برای اینکار انتخاب فرش مناسب خیلی مهم است چرا که اندازه فرش و مکانی که می خواهیم فرش را در آن پهن کنیم باید تناسبی داشته باشد که بتوانیم چنین فاصله ای ایجاد کنیم.

روش پنجم: گاهی تمامی فضای اتاق را با فرش می پوشانیم این روش برای اتاقهایی که کف پوش مناسبی ندارند یا فضای اتاق سرد می باشد راهکار مناسبی به نظر می رسد. البته این کار زیاد شکیل به نظر نمی رسد.

برای پهن کردن فرش در اتاق خواب و زیر تخت چند روش وجود دارد. اگر بخواهیم تخت را روی فرش قرار دهیم باید فرش را طوری پهن کنیم که حدود 40 سانتی متر فرش زیر تخت قرار نگیرد. اگر تمام فرش زیر تخت باشد اصلا دیده نمی شود و بهتر است اصلا فرشی پهن نشود. اما اکر فرش کوچکی داشته باشیم و به اصطلاح از قالیچه استفاده کنیم می توانیم آنرا پائین تخت به صورتی که اصلا تخت روی آن قرار نگیرد پهن می کنیم.

زیر میز غذا خوری اگر فرش می اندازیم بهتر است از هر طرف 60 سانتی متر فرش نمایان باشد.

می توانیم در قسمت هایی مثل ورودی خانه و راهرو از به اصطلاح کناره استفاده کنیم نمای زیبایی ایجاد می کند.

البته گاهی هم نمی توان از هیچ یک از این روش ها کمک گرفت آنگاه باید از فرش به هر روشی که می توانیم بهره ببریم و استفاده کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.