فرش آرمان

فرش ماشینی کاشان

فرش آرمان

فرش ماشینی کاشان

ویژگی های نخ هیت ست شده

بسیاری هستند که منظور از اصطلاح هیت ست شده در فرش ماشینی را نمی دانند در صورتی که همیشه به منظور معرفی فرش، فروشندگان از این اصطلاح نخ هیت ست شده استفاده می کنند.

ما سعی داریم در این مقاله ویژگی های نخ هیت ست شده را نسبت به نخ های معمولی عنوان کنیم.

ویزگی های نخ هیت ست:

1- نخ هیت ست از جمله نخ هایی هستند که بعد از ریسیده شدن توسط دستگاههای ریسندگی هیتستینگ می شوند. بدین معنی که با ماشین های مخصوصی بخار داده و با دمای بالا تثبیت می شوند. این فرایند باعث می شود تولیدات فرش با نخ هیت ست، فرش هایی باشند با پرز دهی بسیار اندک و کیفیت فوق العاده.

2- نخ هیت ست شده بسیار نرم و لطیف می باشد از این رو فرش تولید شده با این نخ به صورت شگفت انگیزی دانه دانه و ریشه های فرش قابل تشخیص می باشند که به اصطلاح به این ریشه ها اناری یا همان دانه اناری گفته می شود.

3- پاخور فرش هایی که در آنها از نخ هیت ست استفاده شده نرم تر از سایر فرش ها می باشد چرا که نخ هیت ست با فرایندی که تولید می شود حالت پفکی و نرم به خود می گیرد.

4- نخ هیت ست در اثر حرارت دیدن حجیم تر می شود و همان طور که قبلا گفتیم حالت پفکی دارد به همین دلیل فرش تولید شده با نخ هیت ست پرتر و تراکم بافت بهتری دارد چرا که پوشش قابل توجهی در نوع بافت به خود می گیرد.

5- ماشین هیت ست در طی فرایند هیت ست کردن نخ ، این قابلیت را به نخ می دهد که نخ دوام و ماندگاری بالاتری پیدا کند بدین منظور که تاب نخ ثبات بیشتری می یابد و حرارت باعث این ثبات و پایداری می شود.

6- نخ های هیت ست شده کمتر از نخ های دیگر گرد و غبار و پالودگی را به خود جذب می کنند و این باعث می شود فرش هایی که با نخ هیت ست شده بافته می شوند چنین خاصیتی داشته باشند یعنی در برابر گرد و غبار و جذب آن مقاومت کنند.

7- فرش هایی که از نخ هیت ست شده تولید می شوند جذابیت رنگ بندی بیشتری دارند چرا که نخ هیت ست جذب رنگ بالایی دارد در زمان شستشو دوام قابل توجهی در مقابل کاهش رنگ دارند.

8- فرش تولید شده با نخ هیت ست در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد و به راحتی با دمای معمولی نمی سوزد.(مثل جای اتو روی فرش)

نکته: اگر کف پای شما حساسیت دارد و با راه رفتن بر روی فرش پوسته پوشته می شود باید سفارش کنیم که از فرشی استفاده کنید که در تولید آن نخ هیت ست شده بکار رفته باشد. نخ هیت ست حساسیت زا نیست و مشکل شما را در این زمینه حل خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.