فرش آرمان

فرش ماشینی کاشان

فرش آرمان

فرش ماشینی کاشان

خرید فرش ماشینی

فرش جزء اقلام با اهمیت زندگی محسوب می شود از این رو برای خرید فرش مخصوصا فرش ماشینی باید نکاتی را مورد توجه قرار دهیم. قبل از هر چیز باید بدانیم فرش را در چه اندازه و در چه ابعادی نیاز داریم چون اگر فرشی تهیه کنیم که به نسبت جایی که در آن فرش را پهن می کنیم بزرگ تر باشد مجبور می شویم مقداری از فرش را تا بزنیم این امر باعث می شود فرش خراب شود و امکان پاره شدن فرش در قسمتی که تا خورده است بسیار زیاد است.

باید بدانیم حدودا چه میزان هزینه می کنیم به این دلیل که خرید فرش ماشینی با تنوع زیادی در بازار وجو دارد مثلا فرش 1200 شانه کیفیت عالی و قیمت بسیار بالایی دارد، فرش 1000 شانه بسیار خوب و قیمت خوب و فرش 700 شانه کیفیت خوب و قیمت مناسبی دارد.

البته طرح و نقش و تراکم فرش نیز در قیمت فرش تاثیر دارد و همیشه دقت کردن در خرید اهمیت زیادی دارد، در خرید فرش ماشینی نیز باید کاملا دقت داشته باشیم. مثلا اینکه فرش های ترنج دار و لچک دار حتما باید قرینه باشند، گل های بافت شده در فرش نباید شکستگی داشته باشند.

نقش فرش های ترنج دار و لچک دار نماد معماری ساختمان های زمان اشکانیان است ، ترنج نماد حوض وسط حیاط و لچک باغچه های سبزی کار شده اطراف حیاط به حساب می آید. البته طرح نقش های دیگر در فرش ماشینی هم وجود دارد که بسیار جالب و قابل توجه هستند.

در ادامه برای خرید فرش ماشینی باید به مکانی که فرش در آن پهن می شود توجه کنیم. اگر جایی است که پاخور زیاد دارد از فرش تیره، اگر مکان شلوغی است از طرح خلوت و ظریف ، اگر مکان خلوت و بزرگی است از طرح شلوغ و گرم برای انتخاب فرش استفاده می کنیم.

خرید فرش ماشینی نکات ریز بسیاری دارد که با توجه به سلیقه و اطلاعات خود می توانیم خرید خوبی داشته باشیم. باید سعی کنیم به استاندارد بودن محصول و ضمانت و کیفیت فرش ماشینی هم دقت کنیم. یادمان باشد در نگهداری فرش ماشینی هم باید کاملا دقت کنیم چرا که نور و حرارت زیاد و رطوبت به راحتی فرش را خراب می کند. نور باعث خراب شدن رنگ فرش و حرارت باعث رنگ پریدگی فرش و رطوبت باعث پوسیدگی آن می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.