فرش آرمان

فرش ماشینی کاشان

فرش آرمان

فرش ماشینی کاشان

فرش ماشینی

تولید فرش ماشینی فرایندی دارد از جمله :

رنگرزی الیاف

رنگ کاتیونیک برای رنگرزی الیاف اکرولیکی مورد استفاده قرار می گیرد. چگونگی رنگ رزی الیاف در کاهش شکنندگی الیاف بسیار موثر است. در قسمت رنگ رزی به مواردی همچون نوع مواد که از مواد مرقوب باشد و چگونگی رنگ رزی و کیفیت و مقدار رنگ و نرم کننده به کار رفته در رنگ رزی باید حتما دقت شود. این عوامل در کیفیت الیاف رنگ شده بسیار حائض اهمیت میباشد.

ریسندگی

شرایط و عوامل ریسندگی در کیفیت نخ از دیگر موارد مهم در تولید نه ک فرش ماشینی میباشد. عامل های ریسندگی:

آب و روغن:برای آنتی استاتیک کردن الیاف و داشتن میزان اصطکاک مطلوب از مواد آنتی استاتیک و آب و روغن استفاده میشود. این مواد را روی الیاف اسپری میکنند. مقدار دستفاده از آب و روغن مخصوص دراین قسمت بسیارمهم است چرا که شرایط مناسب ریسندگی را فراهم میکنند.

تثبیت تاب نخ:تثبیت کردن تاب نخ از موارد دیگر ریسندگی میباشد که باعث میشود کیفیت نخ در درجه بالایی قرار گیرد. این فرایند بدون باز کردن تابه نخ انجام میشود و الیاف آزاد از نخ جدا میشود.

بافندگی:نوعه دستگاهی که فرش ماشینی را تولید میکند در کیفیت فرش ماشینی بسیار مهم است. عوامل موثری برقسمت بافندگی وجود دارد که در کیفیت فرش ماشینی تولید شده تاثیر فراوانی میگذارد از جمله این عوامل:

_وجود سیستمی به نام دمش و مکش که بیشتر در ماشین های جدید دیده میشود.

_حرکت آرام و متناوب و نرم دفتین .درماشین های جدید این حرکت دفتین به وسیله ی سیلندر و پیستون انجام میشود که این دو حرکت دفتین آرام و نرم میباشد که فرش مقاومتر و باکیفیت تری تولید میشود.

_در ژاکارد وبه واسطه ی آن ،حرکت هارنیش ها تفاوت هایی وجود دارد که در ماشین های بروز و جدید مثلHCP(از نوع دستگاه هایی که شرکت فرش آرمان در تولید فرش از آن استفاده میکند)هارنیش ها به آرامی بالا و پایین میشوند و باعث ایجاد ضربه به نخ نمیشوند در نتیجه نخ استحکام خود را از دست نمیدهند.

_در دستگاه های به روز از جمله چله های دوطبقه استفاده میشود.

_جنس هارنیش در تولید فرش ماشینی تاثیر دارد.

_در بوبین پیچی ها تفاوت هایی وجود دارد که این تفاوت ها درنوع تولید و مرغوبیت حائض اهمیت است.

تکمیل:

قسمت تکمیل از تاثیر گذار ترین قسمت های تولید فرش در پرز دهی فرش ماشینی میباشد. دراین قسمت اگر فرایند تکمیل به خوبی انجام گیرد مشکلات فرش کاملا رفع میشود اما اگر عملیات تکمیل درست انجام نشود و نامناسب باشد باعث صدمه دیدن الیاف فرش میشود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.