فرش آرمان

فرش ماشینی کاشان

فرش آرمان

فرش ماشینی کاشان

قالی ماشینی

قالی ماشینی یا همان فرش ماشینی از جمله اصطلاحات رایج برای فرش ماشینی کاشان به حساب می آید. بافت قالی از سالیان سال پیش در ایران قدمت دارد. قالی ایرانی از زمان هخامنشیان بافت می شده و قالی پازیریک یکی از قدیمی ترین و اولین قالی بافت شده است که نمونه ایرانی محسوب می شود.

البته به طور کلی قدمت این صنعت دقیقا مشخص نیست و آنچه گفته می شود به استناد تحقیقاتی است که در این زمینه توسط پژوهشگران انجام شده است.

قالی ماشینی از اوایل دهه پنجاه در ایران شروع به کار کرده و بهتر است بگوئیم استارت این صنعت در شهرستان کاشان و توسط کارخانه حریر مخمل که در همان دهه در ایران مشغول به فعالیت بود انجام شده است.

قالی ماشینی

قالی ماشینی

قالی ماشینی در ابتدا به این کیفیت و جذابیت نبوده اما در حال حاضر تنوع و زیبایی در قالی ماشینی یا همان فرش ماشینی بسیار خود نمایی می کند.

فرش ماشینی در شهرهای مختلف ایران تولید می شود مانند: شهرهای مشهد، دلیجان، اصفهان،یزد، تهران، ماکو و..

از آنجایی که فرش از جمله وسایل ارزشمند و گران قیمت محسوب می شودباید در نگهداری آن کاملا دقت کنیم.

قالی ماشینی امروزه از چند نوع نخ تولید میشود. قالی ماشینی 100% اکرولیک، قالی ماشینی ابریشم که در بافت آن از نخ پلی استر استقاده می شود و اصطلاح ابریشم را با خود همراه دارد و قالی bcf که قیمت مناسبی نسبت به دیگر فرش ها دارد و البته می توان گفت عمر کوتاه تری نیز خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.